מילת מפתח לחיפוש במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל הם הצרור מפתחות של מה שיש לאתר ולעסק להציע לגולש. הם אלו שמביאים קהל גולשים ממוקד למצוא מה שיש לך להציע.
ההפניה ממנה הגולש הגיע, הקישור, כמות הביטויים, מילים נרדפות רלוונטיות, הגדרות וראשי פרקים שלמים של קישורים לחיפוש מידע באינטרנט, מהווים גורמים קריטים בהחלטה של גולש אם להשאר באתר או שלא.
גוגל סורקת את ביטויי המפתח לחיפוש מידע כהגדרה בסיסית לאתר, ועל מילים אלו גוגל בונה את כל תהליך הדירוג שהאתר עובר בדרך לתוצאת החיפוש ובהשוואה לשאר האתרים מאותו תחום ובכלל.
בבניית אתר, יש לשים דגשים על תכני האתר ומילות חיפוש שעלולות לצוץ ולהיקשר אליו. מילים פופולאריות,כמו קייטרינג, ליסינג, ביטוח, מביאות המון גולשים, וכתוצאה מכך כדאיות לפרסום. אבל לא רק מילים ידועות, גם מילים שנהיות יותר רלוונטיות עם התקופה. הדבר מגדיר תחרות ברורה. והתחרות הזו יוצרת הדי מלחמה בין האתרים השונים על מיקומם האסטרטגי בתוצאות החיפוש בגוגל.
סקרי שוק יוצאים מתוך הנחה כי ישנם גורמים נוספים רבים ואחרים, כמו מצב הכלכלה, היצע וביקוש, אפשרויות הפריצה בתחרות, הגדרות סטנדרטיזציה של מובילי התחום כדוגמת גוגל, ועוד.
בעת בניית אתר אינטרנט, נכלול מילות מפתח בתכנים, במכוון, אך ללא יתירות וסתמיות. ואלו יהוו השתקפות ישירה של ביקוש בשוק למושגים שבחרנו להוביל.
שכן בימינו, הצרכנות והקניה האינטרנטית גדלה, וכמובן החשיפה למותגים ולפרסומי תדמית. רבים מהאתרים המסחריים שקמים כיום, הינם מתוך תודעה ברורה לכך שבניית אתר כזה או אחר תגרור בסופו של דבר רדיפה אחר רייטינג האתר. לתופעה יש שם – שיווק ופרסום, או בכללותה המקצועית – קידום אתרים.
לפי תוצאות החיפוש על ביטויים מסויימים ניתן להתחיל להבין את הביקוש והיקף השוק.
כשהתחרות גדולה על ביטויים אחדים, אפשר להבין שהביקוש גבוה, ולהיפך.
גוגל עתה מאפשר לכולם – מנהלי אתרים ולגולשים עצמם לראות סטטיסטיקות מדוייקות של חיפושים על כל מילה שהגולש יבקש, מידת התחרות בתחום או על הביטוי המבוקש, מחולק לפי קטגוריות עיקריות של תחרות, נפח חיפוש ומילים נרדפות. ניתן יהיה לקבל גם הערכות עלות לקמפיינים של פרסום וקידום ממומנים ע"י תקציבים.